Leczenie stulejki chirurgiczne

Urologia

CZYM JEST STULEJKA?

Stulejka to wada budowy napletka, utrudniająca lub uniemożliwiająca zsunięcie go z żołędzi prącia. Dolegliwość ta może pojawić się w każdym wieku i z różnych przyczyn.

Zwężone ujście napletka wywołuje ból podczas stosunku. Utrudnione jest również dbanie o higienę. Pojawiają się więc stany zapalne i choroby wywołane przez bakterie. Bagatelizowanie problemu stulejki może w skrajnych przypadkach prowadzić do chorób nerek, pęcherza, a także raka prącia.

Rozróżnić możemy:

1. stulejkę pełną – to najbardziej zaawansowany stan tego schorzenia. Ujście napletka jest na tyle wąskie, że nie jest możliwe zsunięcie go z żołędzi;
  2. stulejkę częściową (niepełną) – mniej zaawansowany stan, w którym możliwe jest zdjęcie napletka z prącia w stanie spoczynku. W niektórych przypadkach stulejki częściowej można również zsunąć napletek z żołędzi w stanie wzwodu prącia, ale jest to bardzo bolesne.

LECZENIE STULEJKI

Najskuteczniejszą formą leczenia jest zabieg plastyki napletka. Jednak często okazuje się, że jedynym rozwiązaniem, który zażegna problem stulejki jest całkowite obrzezanie. To wycięcie napletka w całości lub w części.

Stulejka to stan, w którym z żołędzi prącia nie można zsunąć napletka. W najbardziej zaawansowanym stadium stulejki żołądź nie jest w ogóle widoczna zarówno w stanie spoczynku prącia, jak i jego wzwodu.
W związku z tym, prącie u samej góry przyjmuje kształt wydłużonego i ściętego stożka. W mniej zaawansowanych stadiach napletek daje się zsunąć do połowy żołędzia lub całkowicie. Jednak ze względu na nacisk napletka na rowek zażołędziowy, osoba ze stulejką odczuwa ból i dyskomfort.

Po zakwalifikowaniu pacjenta do zabiegu lekarz informuje Pacjenta o sposobie, w jaki należy przygotować się do procedury. Zabieg stulejki trwa około godziny. Przeprowadza się go w znieczuleniu miejscowym. Jeśli istnieje możliwość zachowania napletka, wykonuje się jego plastykę. Chirurg poszerza wówczas ujście otworu napletka poprzez dokonanie podłużnych nacięć w jednym lub kilku miejscach, wzdłuż osi prącia. Po odpowiednim uformowaniu skóry zostaje ona zszyta. Plastykę napletka można wykonać z użyciem skalpela lub lasera. Lekarz wybiera właściwą metodę w oparciu o wskazania i preferencje Pacjenta.

Do najczęstszych powodów powstawania stulejki u dorosłych zaliczyć można:

• stany zapalne skóry napletka,
  • problemy z nieprawidłowym utrzymywaniem higieny miejsc intymnych,
  • uszkodzenia mechaniczne prącia (powstałe np. podczas stosunku).

STULEJKA -ZABIEG

Zarówno w przypadku dzieci, jak i dorosłych konieczny może być zabieg poszerzający napletek. Decyzję o konieczności wykonania zabiegu oraz o metodzie operacyjnej podejmuje lekarza na pierwszej wizycie w klinice. Sam zabieg obarczony jest niskim prawdopodobieństwem wystąpienia powikłań: krwotoków, czy infekcji.

Leczenie stulejki obejmuje:

• plastykę napletka – poszerzenie,
  • obrzezanie częściowe – usunięcie napletka aż do jego przewężenia,
  • obrzezanie całkowite – usunięcie całego napletka.

Całkowite usunięcie napletka jest czasem jedynym rozwiązaniem problemu stulejki. Wywołuje to często pewne wątpliwości u mężczyzn, choć w Polsce obrzezanie jest dość często stosowane

Sam zabieg stulejki przeprowadzany jest przy znieczuleniu ogólnym lub miejscowym. Trwa około godziny. Jeśli istnieje możliwość zachowania napletka, wykonuje się jego plastykę. Wykonuje się wtedy kilka nacięć u ujścia napletka i zakłada szwy. Te ostatnio z reguły są wchłanialne, więc nie trzeba zdejmować ich na dodatkowej wizycie.

Operacja stulejki może zostać również przeprowadzona przy użyciu laser CO2. Do głównych zalet tej metody zaliczyć można:

• mniejsze ryzyko krwawienia (wiązka lasera tnie tkanki jednocześnie zamykając naczynia krwionośne),
  • mniejszy obrzęk pooperacyjny,
  • mniej widoczna blizna po cięciu.

Zabieg wykonywany jest w naszej Klinice przez urologów z długoletnim doświadczeniem dr Macieja Jarosza i dr Tomasza Drabarka.

Leczenie stulejki chirurgiczne

• brak możliwości zachowania właściwej higieny
  • dyskomfort
  • bóle w trakcie stosunku płciowego, niemożność współżycia płciowego
  • nawracające stany zapalne żołędzia i napletka
  • trudności w oddawaniu moczu, a w skrajnych przypadkach całkowite zarośniecie napletka skutkujące zatrzymaniem moczu
  • niemożność spłodzenia dzieci  ( stulejka to jedna z przyczyn męskiej niepłodności )
  • możliwość rozwoju raka ( stulejka jest jednym z najważniejszych czynników sprzyjających rozwojowi raka napletka i prącia! )
  • względy kosmetyczne lub religijne
  • poprawa jakości życia seksualnego
  • redukcja dolegliwości bólowych
  • zwiększenie higieny w obrębie penisa
  • zmniejszenie ryzyka infekcji

Opinie naszych klientów

polecam bardzo

Zabieg przeprowadzony przez doświadczony zespół i w sterylnych warunkach. Pełen profesjonalizm, indywidualne podejście do pacjenta. Uzyskałem wyczerpujące odpowiedzi na zadawane pytania. Jestem bardzo zadowolony. Z czystym sumieniem polecam.

Piotrek
POLECAM!

Czułem się bardzo zaopiekowany.
Dr Tomasz Drabarek wszystko mi wytłumaczył, zadbał o świetną i przyjazną atmosferę. Całość bezboleśnie z zachowaniem najwyższych standardów. Bardzo dziekuję i pozdrawiam całą ekipę Diamond Clinic.

Adam
Polecam !!!

Polecam !!! Wspaniale miejsce, profesjonalna obsługa i piękny lokal.

SHOTX
super!

Mimo strachu przed zabiegiem i podczas, doktor opanowiem i poczuciem humoru rozluźnił atmosferę, zabieg przebiegł szybko i bez komplikacji, prawdziwy fachowiec.

Mateusz
Pełen profesjonalizm

Pełen profesjonalizm od wejścia, poprzez zabieg, aż do dni po zabiegu. Pomimo stresu związanego z zabiegiem całość minęła szybko i w świetnej atmosferze.

Piotr
:)

Jesteśmy z partnerem bardzo zadowoleni z wizyty i zabiegu. super miejsce w super miejscu 🙂 wlasciciele i personel mili, uśmiechnięci i pomocni. Lekarz wytłumaczył krok po kroku jak będzie wygladal zabieg i czego się spodziewać. odpowiadał na każde pytanie

Marta P