Leczenie stulejki chirurgiczne

Urologia

Stulejka to stan, w którym nie da się zsunąć napletka z żołędzia prącia. Czasem możliwe jest częściowe zsunięcie napletka, w bardziej zaawansowanym stadium żołądź nie jest w ogóle widoczny – zarówno w stanie spoczynku prącia jak i podczas wzwodu. Powoduje to ból oraz dyskomfort, dlatego konieczna jest ingerencja chirurgiczna. W niektórych przypadkach wystarczające jest poszerzenie napletka. Zdarzyć może się jednak tak, że konieczne będzie jego częściowe lub całkowite usunięcie.

W skrajnych przypadkach Zwężone ujście napletka może doprowadzić do chorób nerek, pęcherza, a nawet raka prącia, dlatego przypadłości tej nie należy bagatelizować.

Po zakwalifikowaniu pacjenta do zabiegu lekarz informuje Pacjenta o sposobie, w jaki należy przygotować się do procedury. Zabieg stulejki trwa około godziny. Przeprowadza się go w znieczuleniu miejscowym. Jeśli istnieje możliwość zachowania napletka, wykonuje się jego plastykę. Chirurg poszerza wówczas ujście otworu napletka poprzez dokonanie podłużnych nacięć w jednym lub kilku miejscach, wzdłuż osi prącia. Po odpowiednim uformowaniu skóry zostaje ona zszyta. Plastykę napletka można wykonać z użyciem skalpela lub lasera. Lekarz wybiera właściwą metodę w oparciu o wskazania i preferencje Pacjenta.

Po operacji pacjenci mogą skarżyć się na obrzęk i zaczerwienienie prącia, co jest zjawiskiem naturalnym. Ból może utrzymywać się przez kilka dni, jednak zwykle jest on umiarkowany i znika całkowicie po zastosowaniu paracetamolu.

Przez 4 dni po zabiegu nie wolno przyjmować salicylanów ani pić alkoholu. Ze stosunków seksualnych należy zrezygnować na około miesiąc, czyli na cały okres gojenia się rany. Wcześniejsze kontakty intymne mogłyby powodować dyskomfort i ból.

Leczenie stulejki chirurgiczne