Duolith SD1 T-Top Ultra – terapie urologiczne falą uderzeniową ESWT

Urologia

Duolith SD1 T-Top Ultra to najnowsza generacja urządzenia wykorzystującego działanie skupionej fali akustycznej.

REWOLUCJA W LECZENIU CHORÓB UROLOGICZNYCH

PROBLEMY Z EREKCJĄ?

BÓLE MIEDNICY?

SKRZYWIENIE PRĄCIA?

CHOROBA PEYRONIEGO?

TO JUŻ NIE PROBLEM!

Leczenie urologiczne falą uderzeniową ESWT w Gdańsku – działanie urządzenia

Duolith dzięki działaniu precyzyjnych fal uderzeniowych, w sposób kontrolowany wywołuje w organizmie reakcję zapalną. Ta z kolei mobilizuje ciało do rozpoczęcia procesów regeneracyjnych, redukujących ból, niwelujących obrzęki czy syntetyzujących naczynia krwionośne.

Dzięki możliwości spersonalizowanego dopasowania zakresu oraz energii fali, a także głębokości jej działania, wykazuje wysoką skuteczność terapeutyczną.

Urządzenie wyróżnia wysoka precyzja i szeroki zakres zasięgu fali, przez co działa ona również na obszary trudno dostępne  i głęboko zlokalizowane. To właśnie dokładność penetracji oraz jej głębokość, sprawia, że w przypadku mężczyzn  falę uderzeniową stosuje się po jednej stronie penisa.

Jakie są zalety terapii z Duolith?

• Bezinwazyjność rozwiązania – leczenie bez ingerencji chirurgicznej,
  • Brak konieczności farmakoterapii,
  • Krótkie sesje terapeutyczne,
  • Bezbolesność leczenia,
  • Brak skutków ubocznych.

Jakie schorzenia pomaga rozwiązać Duolith?

• ZABURZENIA EREKCJI – TERAPIA GDAŃSK

Pozaustrojowa terapia falą uderzeniową (ESWT) skierowaną w penisa jest skutecznym sposobem na przywrócenie pełnej sprawności tego organu u mężczyzn z zaburzeniami erekcji. To bezpieczna alternatywa i skuteczny środek na potencję dostępny bez recepty. Problemy z potencją poważnie zaburzają poczucie męskości. Dotykają one coraz większą liczbę mężczyzn w coraz młodszym wieku. Najbardziej powszechnym sposobem leczenia  jest farmakoterapia, która – owszem, bywa skuteczna, ale jedynie maskuje problem. Terapia ESWT dociera do sedna problemu i wspiera jego eliminowanie.

Zaburzenia erekcji (ED) to dysfunkcja seksualna, która jest coraz powszechniejsza wśród mężczyzn. Mężczyźni dotknięci ED nie są w stanie rozwinąć lub utrzymać erekcji wystarczającej do odbycia stosunku płciowego pomimo stymulacji seksualnej. Większość przypadków ED ma pochodzenie naczyniowe. Podczas leczenia ED za pomocą fali uderzeniowej, fale uderzeniowe o niskiej intensywności są stosowane w różnych strefach leczenia na penisie i na kroczu. Efektem zabiegu jest widoczna poprawa funkcji seksualnych.

• CHOROBA PEYRONIEGO – LECZENIE W GDAŃSKU

Induratio penis plastica znany również jako choroba Peyroniego, jest nabytym i ogólnie postępującym stanem penisa, zwanym także stwardnieniem plastycznm prącia. Większość mężczyzn zauważa obecność choroby, gdy czują pogrubione guzki (tzw. Płytki) pod skórą penisa. Choroba dotyczy zasadniczo mężczyzn w tzw. średnim wieku – ponad 60% chorych to mężczyźni w wieku 40 – 60 lat, jednakże borykają się z nią także mężczyźni od 18 do 80 roku życia. W miarę postępu choroby ból może wystąpić z lub bez erekcji, a penis staje się zakrzywiony podczas erekcji, co może utrudniać lub uniemożliwiać stosunek seksualny.

Proces leczenia rozpoczynamy od dokładnej diagnostyki schorzenia. Konieczne będzie wykonanie badania ultrasonograficznego prącia w celu potwierdzenia istnienia blaszki oraz określenia jej umiejscowienia. Wykonane zostanie również badanie ogólne moczu. Leczenie polega na wykonaniu serii zabiegów falą uderzeniową, dzięki którym blaszka zostanie rozmiękczona a tym samym istniejące objawy wraz z każdym zabiegiem zostaną złagodzone lub całkowicie wyleczone. Terapia falą ESWT jest bardzo skuteczna i nieinwazyjna.

Terapia prowadzi do zmniejszenia dolegliwości bólowych, zmniejszenia i uelastycznienia blaszki, zmniejszenia skrzywienia prącia, poprawy jakości wzwodu.

• PRZEWLEKŁE ZAPALENIE PROSTATY – TERAPIA ESWT GDAŃSK

Przewlekłe zapalenie prostaty charakteryzuje się występowaniem dolegliwości w obrębie dna miednicy, jąder, podbrzusza.

Typowe objawy przewlekłego zapalenia prostaty to:

• dyskomfort odczuwalny w obrębie krocza, jąder, podbrzusza oraz dolnej części pleców,
  • częstsze oddawanie moczu, nokturia,
  • osłabiony strumień moczu.

Najczęstszą przyczyną zapalenia gruczołu krokowego jest infekcja bakteryjna lub wirusowa, jednak niektóre odmiany tej choroby nie mają dokładnie sprecyzowanej etiologii.

Najnowocześniejszą opcją terapeutyczną w leczeniu przewlekłego zapalenia prostaty jest terapia ESWT. W trakcie sesji zabiegowej lekarz korzysta ze specjalnego sprzętu generującego akustyczne fale uderzeniowe o specjalnie dobranej częstotliwości i mocy. Fale terapeutyczne aplikowane są bezpośrednio przez skórę pacjenta w obszarze krocza. Na skutek działania fal poprawione zostaje ukrwienie gruczołu krokowego co pozwala na zmniejszenie dolegliwości związanych z chorobą.

Pełna terapia zamyka się w kilku cotygodniowych sesjach terapeutycznych (każda sesja trwa około 20 minut).

• BÓLE MIEDNICY – TERAPIE FALĄ UDERZENIOWĄ GDAŃSK

Przewlekły zespół bólu miednicy (CPPS) charakteryzuje się długotrwałymi i nawracającymi objawami pochodzącymi z dolnego odcinka dróg moczowych. Objawy te mogą pojawić się w każdym wieku lecz największa grupa to mężczyźni w wieku 25 – 45 lat. Do najczęstszych objawów należą:

• Ból o zmiennym natężeniu w podbrzuszu, mosznie, jądrach, kroczu i udach
  • Wyraźna bolesność uciskowa prostaty podczas badania per rectum
  • Częstomocz dzienny i nocny
  • Trudności w oddawaniu moczu
  • Pieczenie podczas mikcji
  • Parcia naglące
  • Może wystąpić krwiomocz
  • Ból w trakcie wytrysku
  • Wytrysk przedwczesny
  • Obecność krwi w spermie
  • Zmniejszenie ilości lub brak spermy
  • Zaburzenia erekcji i potencji

Długotrwałe występowanie tych dolegliwości oraz ich nawracanie może negatywnie wpływać na samopoczucie i powodować zaburzenia sfery emocjonalnej takie jak depresja czy nerwica.

Proces leczenia poprzedzony jest konsultacją diagnostyczną w celu wykluczenia aktywnego procesu zapalenia bakteryjnego. Następnie lekarz kieruje pacjenta na zabiegi falą uderzeniową.

Terapia falą uderzeniową ESWT jest uznawana za najskuteczniejszą metodę leczenia przewlekłego bólu miednicy u mężczyzn.

Efekt leczniczy odczuwalny jest już po pierwszym zabiegu.

Koszt pojedynczego zabiegu falą uderzeniową ESWT: 600zł

Karnet 10 zabiegów: 5000zł

Zabieg wykonywany jest w naszej Klinice przez urologów z długoletnim doświadczeniem dr Macieja Jarosza i dr Tomasza Drabarka.

Duolith SD1 T-Top Ultra – terapie urologiczne falą uderzeniową ESWT

* Choroba Peyroniego — (Induratio Penis Plastica IPP)
* Zaburzenia erekcji  – (Erectile Dysfunction – ED)
* Przewlekły zespołu bólowy miednicy – (Chronic Pelvic Pain Syndrome – CPPS)