Labioplastyka – plastyka warg sromowych

Chirurgia plastyczna

Wygląd okolic intymnych u każdej kobiety jest indywidualny, wargi sromowe różnią się wielkością i kształtem i nie ma w tym zakresie żadnej reguły, ani określonej normy. Wiele kobiet posiada nieco większe, nieregularne i często asymetryczne wargi sromowe i nie odczuwa z tego powodu żadnych dolegliwości.

Jednak w przypadku niektórych kobiet nadmiar tkanek w zakresie warg sromowych mniejszych może być przyczyną dolegliwości okolic intymnych takich jak otarcia i odparzenia, które pojawiać się mogą nawet przy codziennej aktywności co może doprowadzać do nawracających infekcji. Czasem jest to też źródło złego samopoczucia psychicznego i niepewności, które mogą być przyczyną zaburzeń w aktywności seksualnej.

Na szczęście wygląd tej części ciała można łatwo skorygować, labioplastyka to zabieg z zakresu chirurgii estetycznej mający na celu poprawę wyglądu okolic intymnych poprzez skorygowanie warg sromowych mniejszych. Ta procedura ma na celu zmniejszenie zbyt dużych warg sromowych, korekcję ich asymetrii, bądź też wyrównanie ich nieregularnych brzegów.

Labioplastyka – jak wygląda zabieg?

Plastyka warg sromowych mniejszych wykonywana jest w znieczuleniu miejscowym, co zapewnia pacjentce pełen komfort podczas zabiegu. Chirurg plastyk usuwa w precyzyjny sposób wyznaczoną ilość nadmiarowych tkanek, aby nadać okolicy intymnej pożądany przez pacjentkę wygląd. Blizny po zabiegu chowają się w naturalnym załamkach, co sprawia, że są praktycznie niedostrzegalne.

Labioplastyka – jak postępować po zabiegu?

Czas rekonwalescencji różni się w zależności od pacjentki, ale przeważnie nie jest dłuższy niż tydzień. Zazwyczaj zalecane jest codzienne przemywanie i antyseptyka ran. Szwy są zwykle usuwane w ciągu tygodnia do dziesięciu dni po operacji. Przez pierwsze 7 dni od zabiegu nie należy się fizycznie przemęczać i ćwiczyć. Należy również unikać ekspozycji na promieniowanie UV, korzystania z sauny oraz basenów.

Labioplastyka – plastyka warg sromowych

• Przerost warg sromowych
  • Asymetria warg sromowych
  • Deformacje warg sromowych